Ny stor trädgårdsavdelning och kända varumärken i många avdelningar

Bo Ohlsson lågprisvaruhus i skånska Tomelilla växer både i besökssiffror och till ytan. Allt fler familjer ser det som en rolig och lönsam dagsutflykt, och varuhuschef Michael Persson välkomnar med ett gott råd:

– Ja, många långväga besökare kanske inte känner till det stora utbudet i alla avdelningarna, så mitt råd är att man åker tidigt. Förstagångsbesökare brukar vilja vara här ett par timmar, så det är bra om man avsätter gott om tid för att gå på upptäcktsfärd. Särskilt nu när vi öppnat den nya säsongshallen med trädgårds- och uteprodukter. 

Utsikten över de nya 720 kvadratmeterna är fylld av trädgårdsmöbler, odlingskragar, krukor, grillar och annat för utelivet. Att man dessutom har byggt ett stort trädäck i butiksutställningen gör det lätt för kunderna att uppfatta hur produkten blir på altanen hemma.

Kända varumärken förvånar

Bland alla uteprodukterna av konstrotting, akacia, teak, aluminium och andra material så hittar vi dessutom infravärmare för både bord, vägg och golv.

-Det brukar förvåna folk att vi har så många kända märken, som exempelvis grillar från både Weber och Landmann, och trädgårdsmöbler från Brafab. Att vi även säljer pooler överraskar också, men de flesta aha-upplevelserna sker nog i klädavdelningen där förstagångbesökare inte förväntar sig varumärken som Blend, Vera Mode, Vila eller Jack & Jones, tillsamman med mindre kända lågprismärken. Så det är en stor bredd med något för alla, förklarar Michael Persson.

Skoavdelningen har också blivit en stor besöksmagnet. Utbudet är enormt, men ändå överblickbart och välordnat.

Populärt resmål

Eftersom många svenskar åker söderut på sommaren så är Bo Ohlssons lågprisvaruhus ett självklart stopp för många sommarturister.

-Ja, och det är många som då värdesätter att vi har aircondition i alla avdelningar. Det fina inomhusklimatet har verkligen en trivsam inverkan på allas upplevelse. När det är varmt ute så är det faktiskt många som kommer just för njuta av svalkan i avdelningarna eller unna sig en fika eller lättlunch i kaféet, ler Michael.

Men det behövs knappast någon stekande sommarvärme för att barnen ska vilja besöka den 1 100 kvadratmeter stora leksaksavdelningen. Det är sannerligen en upplevelse för alla med barnasinne. Och även här upptäcker man klassiska varumärken som exempelvis Lundby, Lego, Alga, Fisher och Tactic till priser som anstår ett lågprismecka.

Läs mer här!

Text: Tom Swales

Leave a Reply